≡ menu
Wybierając falownik sugerujesz się :
Sonda
Sposób dostawy i płatność
  • Spedycja FeDex
  • Odbiór osobisty
  • Przedpłata na konto (proforma)
  • Płatne przy odbiorze u kuriera
 
Wyszukiwarka

Falowniki DELTA VFD-ME300

 

Oferta Falowników DELTA VFD-ME300 / VFD-MS300:

 

Kliknij link poniżej, aby przejść do strony kategorii produktów w naszym sklepie i zobaczyć wszystkie dostępne falowniki DELTA ELECTRONICS VFD-ME300 oraz VFD-MS300:

 

Falowniki DELTA VFD-ME300

Falowniki DELTA VFD-MS300

 

 

Porady i instrukcje programowania falowników DELTA seria VFD-ME300:

 

 

Falownik Delta VFD-ME300 Schemat Podłączeń

 

Schemat zacisków falowników DELTA VFD-ME300:

 

Schemat zacisków falownik Delta_VFD-EL

  • L1, L2, L3 - zaciski zasilania (L1, L2 - 1F), (L1, L2, L3 - 3F),
  • U, V, W - zaciski silnikowe,
  • PE - zacisku uziemienia,
  • FWD, REV - zaciski praca start przód / praca start tył,
  • GND - zacisk wspólny wejść cyfrowych,
  • M1-M5 - zaciski cyfrowe programowalne,
  • AVI - wejście analogowe 0..10V / 0..20mA,
  • +10V - zacisk zasilania +10V,
  • RS-485+, RS-485- - port RS-485,
  • RA, RB, RC Common - wyjście przekażnika programowalnego,

W górę.

  

Sterowanie Falownikiem DELTRA VFD-ME300 - Za Pomocą Zadajnika ZAD-ECO-V2

 

Poniższa grafika przedstawia schemat podłączenia zadajnika ZAD-ECO-V2 do falownika Delta VFD-ME300. Za pomocą zadajnika możemy nie tylko sterować częstotliwością, ale również kierunkiem obortów silnika.  

 

Schemat Połączenia Zadajnik ZAD-ECO-V2 - Falownik Delta VFD-ME300

Zaciski zadajnika ZAD-ECO-V2 łączymy z falownikiem Delta VFD-ME300 w następujący sposób:

  • Zacisk nr 1 zadajnika ( - ) - łączymy z zaciskiem sygnału cyfroego "DCM" ("Digital Signal Common") i mostkujemy z zaciskiem sygnału analogowego "ACM" ("Analog Signal Common"),
  • Zacisk nr 2 zadajnika ( + ) - łączymy z zaciskiem cyfrowego sygnału sterującego "+24V(źródło zasilania +24V),
  • Zacisk nr 3 zadajnika ( źródło sygnału analogowego 0-10V ) - łączymy z zaciskiem analogowego wejścia napięciowego "AVI" falownika (wejście 0-10V)
  • Zacisk nr 4 zadajnika ( start prawo ) - łączymy z zaciskiem wejścia wielofunkcyjnego "MI 1" falownika (wejście cyfrowe nr 1 - praca do do przodu - FWD),
  • Zacisk nr 5 zadajnika ( start lewo ) - łączymy z zaciskiem wejścia wielofunkcyjnego "MI 2" falownika (wejście cyfrowe nr 2 - praca do tyłu - REV),
  • Zacisk nr 6 ( start / stop ) - pozostawiamy niepołączony,

 

Parametry falownika należy ustawić następująco:

  • Parametr "P 00.20" - Źródło zadanej częstotliwości głównej - wartość "2" - Wejście analogowe
  • Parametr "P 00.21" - Źródło komend operacji zadanego kierunku (lewo/prawo) - wartość "1" - Zaciski wejść cyfrowych

 

 

W górę.

 

Sterowanie Falownikiem DELTRA VFD-ME300 - Za Pomocą Potencjometru CM22

 

Przedstawiamy w jaki sposób skonfigurować funkcję płynnego zadawania częstotliwości z wykorzystaniem potocjometru CM22.

 

Podłączenie potencjometru do falwonika Delta VFD-ME300

Podłączamy w następujcej kolejności:

  • Wyjście nr 1 potencjometru - łączymy z zaciskiem sygnału analogowego falownika "ACM" 
  • Wyjście nr 2 potencjometru - łączymy z zaciskiem analogowego wejścia napięciowego "AVI"
  • Wyjście nr 3 potencjometru - łączymy z zaciskiem zasilania potencjometru "+10V"

Parametry falownika należy ustawić następująco:

  • Parametr "P 00.20" - Źródło zadanej częstotliwości głównej - wartość "2" - Wejście analogowe

 

 

W górę.

  

Falownik Delta VFD-ME300 Schemat Podłączeń

 

Schemat zacisków falowników DELTA VFD-ME300:

 

Schemat zacisków falownik Delta_VFD-EL

  • L1, L2, L3 - zaciski zasilania (L1, L2 - 1F), (L1, L2, L3 - 3F),
  • U, V, W - zaciski silnikowe,
  • PE - zacisku uziemienia,
  • FWD, REV - zaciski praca start przód / praca start tył,
  • GND - zacisk wspólny wejść cyfrowych,
  • M1-M5 - zaciski cyfrowe programowalne,
  • AVI - wejście analogowe 0..10V / 0..20mA,
  • +10V - zacisk zasilania +10V,
  • RS-485+, RS-485- - port RS-485,
  • RA, RB, RC Common - wyjście przekażnika programowalnego,

W górę.

  

Funkcja STO (Safe Torque Off) w falownikach Delta ME300 i MS300

 

Funkcja bezpieczeństwa STO jest wymagana w układach automatyki napędów. Safe Torque Off (STO) gwarantuje bezpieczne zatrzymanie i wyłączenie momentu silnika w przypadku awarii lub niepożądanego włączenia przez osoby nieuprawnione do obsługi. Przemienniki częstotliwości Delta ME300 oraz MS300 zostały fabrycznie wyposażone przez producenta w funkcje bezpieczeństwa. W dzisiejszym artykule skupimy się właśnie na falownikach od Delty i konfiguracji funkcji STO.

W falownikach Delta, wejście bezpieczeństwa domyślnie jest oznaczone czerwonym kolorem. Wyposażone są również w zworkę. Oznaczone są symbolami: S1,S2, 24V, oraz DCM. Zaciski te można wykorzystać tylko do funkcji STO.

 

Delta zaciski dedykowane do funkcji STO

 

W pierwszym kroku musimy podłączyć zasilanie do przemiennika częstotliwości, a także w zaciski U, V, W silnik. Do obsługi funkcji STO wykorzystaliśmy wyłącznik bezpieczeństwa.

Podłączenie wyłącznika bezpieczeństwa do falownika Delta

 

Kolejny krokiem jest podłączenie przewodów do zacisków. W miejsce 24V podłączamy dwa przewody, ponieważ musimy zasilić dwa styki wyłącznika. Do zacisków S1, oraz S2 podłączamy po jednym z przewodów.

Podłączenie zacisków STO

 

W momencie podłączenia obwodów bezpieczeństwa, konieczne jest zastosowanie dwóch niezależnych obwodów. Do testów funkcji bezpieczeństwa STO podłączyliśmy wyłącznik bezpieczeństwa znany jako „grzybek”, wyposażonego w dwa styki normalnie zamknięte – NC.

Podłączanie wyłącznika bezpieczeństwa do przemiennika Delta

Tak podłączony układ jest już gotowy do prezentacji funkcji. Jeżeli chcemy aby po zresetowanie wyłącznika bezpieczeństwa, była możliwość ponownego uruchomienia falownika, należy ustwaić parametr 06-44 na wartość 1.

Delta zaciski dedykowane do funkcji STO

 

 

Na krótkim filmiku prezentujemy działanie funckji bezpieczeństwa STO w falowniku DELTA ME300/MS300.

 

 

W górę.

 

Instrukcje do pobrania:

Facebook

AKTUALIZUJ USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES